Új év, új trimeszter


Olvassatok első trimeszteres művészeink élményeiről, a trimeszteres rendszer érdekességeiről

Hírek

Befejeződtek az októbertől januárig futó első trimeszteres művészeti foglalkozások, megtörténtek a váltások, és újévi lendülettel már kezdetét is vette a második trimeszter! A BNP Paribas Alapítvány 3 éves Dream UP projekt támogatásának köszönhetően a 2020/2021-es tanévben is folytatódnak a trimeszteres foglalkozások. Összesen öt MUS-E művész tart foglalkozást Budapesten három osztályban, valamint Tatabányán és Győrben, két-két osztályban. 


De mi is az a trimeszteres rendszer?

Az éves rendszerhez képest - ahol egy osztályban két művész párhuzamosan tart foglalkozásokat - a trimeszteres rendszerben három különböző művész egymást váltva dolgozik a gyerekekkel az év folyamán. Ennek a koncepciónak az az előnye, hogy a gyerekeknek minden évben lehetőségükvankapcsolatba lépni három új művészeti ággal és annak képviselőivel. A trimeszteres felállás további érdekessége, hogy az egységesség érdekében a három művész egy azonos fogalmat, témakört, művet dolgoz fel a gyerekekkel az év során, amit a művészek különböző szemléletmódjából és művészeti águk sajátosságaiból adódóan mind más irányból közelítenek meg. Ennek köszönhetően a diákok egy év alatt három hivatásos művész segítségével ismerhetnek meg és vehetnek részt változatos és kreatív művészeti foglalkozásokon a drámától kezdve a zenén át a táncig. A művészenként 9 db, másfél órás foglalkozás egyik gyümölcse a gyerekek és a művészek között kialakított összhang, közeli együttműködés, ami a tanév végén egy közösen felépített, az év során kidolgozott, egységes projekt köré fonódó, multidiszciplináris művészeti előadással, alkotással kerekedik ki.


Megtelt szívvel olvastuk a gyerekektől elköszönő művészek beszámolóit és ezek közül szeretnénk veletek is megosztani egy pár kedves gondolatot. Az őszi hónapok alatt kialakult kötődés eredményeképpen mind a gyerekek, mind a művészek számára nehéz búcsút hozott a január. A művészektől érkezett visszajelzések egyrészt a fájó elengedésre, de leginkább az osztállyal megélt élményekre, kihívásokra, sikerekre reflektálnak. A heti találkozások öröme, az osztály összekovácsolódása, a gyerekek koncentrációs képességeinek fejlesztése, figyelmességük gyakorlása, valamint a játék, alkotás és kreatív énjük megélése az első trimeszter legmaradandóbb pillanatait képezték.A montázsban szereplő fotók, és a gyerekek által készített rajzok, kis ajándékok is ezekről a közös élményekről és a művészek értékes munkájáról tanúskodnak.

 

MUS-E Magyarország

„Az élet egy művészet
és minden pillanatának
alkotó pillanatnak kell lennie.”

- Yehudi Menuhin

Kapcsolat

MUS-E Magyarország Közhasznú Egyesület

1147 Budapest, Fűrész utca 55/A

+36 70 2519739

info@mus-e.hu

 
Kövessen minket!