A 2020/2021-es tanévkezdés kihívásai és örömei


Így indult a várva várt idei tanév.

Hírek

Az idei tanév indulása a vírushelyzet előidézte szabályok és szigorítások tükrében sok izgalmat és egyben nyugtalanságot okozott. Idén a szokásosnál nagyobb kihívással járt az évkezdés; éreztük, hogy ez teljesen más lesz mint eddig, ugyanakkor hittünk abban, hogy - különösen most - iskolai jelenlétünk nagy fontossággal bír a gyerekek számára. Sok-sok beszélgetés, egyeztetés után úgy döntöttünk, hogy nagy lendülettel nekiugrunk a tanévnek! Hatalmas öröm számunkra, hogy a 2020/2021-es tanévben nyolc városban indul a MUS-E program, összesen 19 osztályban. Budapesten három iskolában vagyunk jelen:

- Vörösmarty Mihály Általános Iskola (VI. kerület, Vörösmarty utca), 4 osztályban

- Óbudai Nagy László Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (III. kerület, Zápor utca), 3 osztályban

- Lázár Ervin Általános Iskola (IV. kerület, Erzsébet utca), 2 osztályban

Vidéken pedig öt városban indul most MUS-E program:

- Békéscsaba (Szent László Utcai Általános Iskola), 2 osztályban

- Debrecen (Kinizsi Pál Általános Iskola Monostorpályi Úti Tagintézménye), 2 osztályban

- Győr (Kossuth Lajos Általános Iskola), 2 osztályban

- Tatabánya (Kertvárosi Általános Iskola Verebély László Utcai Telephelye), 2 osztályban

- Zalaegerszeg (Landorhegyi Általános Iskola és Sportiskola), 2 osztályban

Mint minden MUS-E tanévkezdéskor, ebben az évben is az október elsején ünnepelt Zene Világnapja kíséretében tértünk vissza az iskolákba. Fő szempontunk idén az volt, hogy művészeink és kisdiákjaink biztonságban tudják folytatni a művészeti foglalkozásokat, és hogy megmutassuk: a kritikus helyzeteket együtt, egymásból építkezve, át tudjuk hidalni. Csapattársaink munkájának, iskoláinkkal ápolt szoros együttműködésének és művészeink rugalmasságának és felkészültségének köszönhetően sikeresen elindult ez a tanév is. 

Ahogy a kora szeptember kick-off tréningen is megtapasztaltuk, most is érezzük mekkora szükségünk van a találkozókra, tapasztalatcserékre, egymás figyelmére, és MUS-E közösségünk inspiráló erejére. Megoldásként úgy döntöttünk, hogy újra elindítjuk a tavaszi félévben bevezetett havi online találkozókat, ahol tapasztalatokat, kreatív ötleteket, módszereket oszthatunk meg egymással a jelenlegi helyzet kezelésére.

Művészeinktől akik ismét folytatják az osztálytermi foglalkozásokat, eddig felemelő visszajelzéseket kaptunk. Elmondásuk szerint, onnantól kezdve, hogy az óvintézkedéseknek megfelelően, az iskola szabályait betartva és a jelenlegi vírushelyzet okozta korlátokat magunkban elfogadva elindul az osztálytermi munka, a visszatérés öröme, a közös játék értéke, és a művészek és gyerekek között kialakult szeretetteljes rítusok segítenek kizárni a vírushelyzet furcsaságait, és mind a művészekre, mind a gyerekre (és talán a pedagógusokra is) jó hatással vannak.

Azokban az osztályokban, ahová visszatértünk, az újratalálkozás öröme olyan volt mint régen, és az összhang újra megteremtődött. Az új osztályokban pedig folyik az ismerkedés, összehangolódás a gyerekekkel és a tanítónénikkel egyaránt.

Jövőbeli tervként szeretnénk, a leterhelt, kiégett pedagógusok részére újra tréningeket tartani, mert nagy szükség van csapatépítő, konfliktuskezelő, problémamegoldó, bizalomépítő közös élményekre, tapasztalatokra. Büszkék vagyunk a tavasszal indított nagy sikerű MUS-E Digital „Kincsesház” sorozatunkra, és tervezzük a digitális térben való megjelenés továbbfejlesztését, legyen az előre felvett vagy akár élő foglalkozás. Ezáltal lehetőség nyílna azon művészek bekapcsolódására is, akik számos okból kifolyólag az osztálytermi megjelenést most nem tudják vállalni, de a gyerekeknek továbbra is adni szeretnének magukból.

 

MUS-E Magyarország

„Az élet egy művészet
és minden pillanatának
alkotó pillanatnak kell lennie.”

- Yehudi Menuhin

Kapcsolat

MUS-E Magyarország Közhasznú Egyesület

1147 Budapest, Fűrész utca 55/A

+36 70 2519739

info@mus-e.hu

 
Kövessen minket!