Sajtóközlemény (2014.01.28)

Az iskola jövője, az jövő iskolája!
MUS-E: 20 éves multikulturális összművészeti program az iskolákban

2014. februárjától Békéscsabán is elindul a MUS-E (Musique Europe) Program, az a nemzetközi művészeti program, amely a veszélyeztetett sorsú és hátrányos helyzetű gyermekek nevelését tűzte ki célul. Az immáron 20 éve működő nemzetközi program Európa 11 országában, hazánkban pedig jelenleg 5 városban jut el nehéz sorsú kisiskolásokhoz. Idén a programba pályázat útján jutott be a békéscsabai Petőfi utcai Általános Iskola, ahol a második félévtől kezdve rendszeresen találkozhat az 2.c osztály a MUS-E művészeivel.

A neves hegedűművész Yehudi Menuhin által 20 éve megálmodott és létrehozott MUS-E program az iskolák részére ingyenes. A MUS-E Magyarország küldetésének tekinti minél több rászoruló osztályba, és ily módon minél több gyermekhez eljuttatni a programot. A MUS-E Magyarország misszióját Békéscsabán egy hazai támogatásairól is híres pénzintézet támogatja, akik elkötelezett együttműködő partnerei a programnak, és mint a városban működő vállalat, fontosnak tartja a felelősségvállalást olyan társadalmi körökben, ahol a szociális és kulturális deficitek leküzdése miatt erre szükség van. Békéscsabán az osztályban foglalkozásokat tartó MUS-E művészek: Hevesi Imre, előadóművész és János Hajnalka, népi énekes.
A MUS-E Programról röviden:

A programban résztvevő gyermekek iskoláiban az órarend részét képezik a MUS-E művészeti foglalkozások. Ezzel a társadalmi célú törekvéssel a kisdiákok olyan eszközökhöz jutnak, amelyek segítik őket érzéseik kifejezésében, kreativitásuk kibontakozásában, életminőségük javulásában valamint segíti aktív részvételüket a közösségi munkában. Fejleszti az egymásra odafigyelés képességét, az elfogadást és a közösséget ezekben az osztályokban.

A művészetek emberformáló erejére támaszkodó és eszközrendszerét felhasználó MUS-E programot 1993-ban Yehudi Menuhin, a neves hegedűművész és humanista gondolkodó hozta létre. Menuhin úgy vélte, a művészetek révén a gyerekek olyan impulzusokat kapnak, amelyek érzékennyé teszik őket a külső világ különféle jelenségeinek befogadására, értelmezésére és továbbgondolására. A művészetek gyakorlása segíti a személyiség szabad fejlődését, a kommunikációs készségeket és a szociális beilleszkedést, amely készségek fontosak a kreatív közösségi ember felnevelésében.