A MUS-E program egy nemzetközi multikulturális művészeti program, melynek célja az elfogadásra, önkifejezésre, kreativitásra nevelés a művészetek által. A program társadalmi célzatú, és a művészetek emberformáló erejét használja fel.

A MUS-E program specifikuma, hogy a művészeti órák beépülnek a kisdiákok órarendjébe, így a foglalkozások során különösen hangsúlyossá válik a pedagógusok és a művészek együttműködése.
A program a pedagógusokat új feladat, kihívás elé állítja, épp ezért a MUS-E Magyarország nagy hangsúlyt fektet a művészek és a tanítók  továbbképzésére. Eddig 3 városban (Budapest, Zalaegerszeg, Győr) tartottunk egész napos évindító tréninget, amelynek célja a résztvevő pedagógusok és művészek felkészítése a programban való részvételre.

Egy ilyen alkalommal a pedagógusok megtapasztalhatják mindazt, amit a gyerekek élhetnek át egy-egy MUS-E foglalkozás alkalmával, a művészeknek pedig lehetőségük nyílik bemutatni, megmutatni mindazt az eszközrendszert, amellyel dolgoznak, és rámutathatnak azokra az összefüggésekre, amelyek a tanítóknak új felfedezésként szolgálhatnak. A nap célja az együttgondolkodás, a közös alkotás és a megosztás. Egy ilyen rendhagyó továbbképzésen sokszor sikerül a pedagógusokat kizökkenteni a megszokott gondolkodás sémákból és megélhetnek néhány önfeledt pillanatot, miközben megtapasztalhatják, milyen önmagunkra figyelni, vagy a másikra hangolódni.

Magyarországon 5 városban működik a  MUS-E program, így Debrecenben is mérföldkőnek tekintjük a napot, hisz fontos célkitűzés, hogy a gyerek-pedagógus-művész hármas egymással és egymást kiegészítve harmóniában tudjon együttműködni. A pedagógus ne csak a külső szemlélődője legyen a MUS-E foglalkozásoknak, hanem aktív résztvevője, ami számtalan lehetőséget nyújt arra, hogy új oldalról ismerhesse meg tanítványait, a gyermek pedig tanítóját.